vardagsomsorg

Vardagsomsorg

Vill du ha en enklare vardag? Söker du efter mer tid till att göra annat? Låt Grand Service hjälpa er! Vår populära seniortjänst är Grand Service vardagsomsorg där du antingen väljer att vi kommer och utför en lättare städning. Övriga tillval kan självfallet göras så som enklare matlagning, matinköp, apoteksärenden, promenader/samtal och fixa med enklare uppgifter som gardinuppsättning, byte av lampor etc. Säg bara till inför nästkommande besök vad du vill ha hjälp med så gör vi vårt bästa för att tillgodose dina önskemål. Vi erbjuder professionella skräddarsydda seniortjänster så att du kan fokusera på saker som är viktigare för dig.

VÅR VISION

  • Vår vision är att alla förtjänar en ren, hygienisk och hälsosam miljö. Vi vill tillhandahålla högkvalitativa städtjänster till våra kunder. Våra kunder och medarbetare är kärnan av vår verksamhet och vi strävar alltid efter nöjda kunder såväl som nöjda och stolta medarbetare.

VÅRT MÅL

  • Vi strävar efter att vara det ledande städföretaget som alltid levererar högkvalitativa städtjänster med fokus på miljö, trivsel och kundnöjdhet. Varje dag skall vi förbättra välbefinnandet och öka livskvalitén hos våra medarbetare och kunder.

VÅRA LEDORD

  • Kundnytta
  • Serviceanda
  • Teamwork
  • Öppenhet

VI GARANTERAR

  • Grand Service har stor kunskap och erfarenhet inom lokalvård. Vi tar vara på våra kunder genom tätt samarbete. På så sätt lär vi känna våra kunder bättre och kan uppfylla deras behov och önskemål på bästa sätt.
  • Kvalitetssäker städning, Grand Service är ett noggrant städföretag som varit verksamma i över 30 år.
  • Du kan alltid kontakta oss om du av någon anledning inte är nöjda med våra städtjänster. Vi kommer tillbaka och rengör de specifika områdena som du inte är nöjd med.
  • Grand Service tycker det är en självklarhet att erbjuda bra arbetsförhållanden till vår personal. All vår personal har kollektivavtal hos Almega och är fullt försäkrade under arbetstid.

DETTA INGÅR I GRAND SERVICE VARDAGSOMSORG

    • SAMTLIGA RUM

      • Dammsugning av alla golv och mattor
      • Moppning av golv
      • Våttorkning av fria ytor
      • Avtorkning av innerdörrar, dörrkarmar, foder, strömbrytare, vägguttag, fönsterbrädor
      • Dammsugning av klädda/stoppade möbler om möjligt
      • Dammtorkning av lättillgängliga golvlister
      • Avfläckning av speglar
      • Allmänstäd i samtliga rum
      • Tömning av papperskorgar
    • KÖK

      • Rengöring av diskbänk, diskho, arbetsbänk
      • Spis utvändigt
      • Avtorkning av kran och kakel bakom diskbänken
      • Avtorkning av köksluckor in- och utvändigt
      • Avtorkning av vitvaror och fläkt utvändigt
      • Rengöring av mikrovågsugn in- och utvändigt
      • Rengöring av bänkar och bord
      • Tömning av sopbehållare
      • Damning och moppning enligt ”samtliga rum”
    • BADRUM OCH TOALETT

      • Rengöring av handfat, tvättställ och toalett
      • Rengöring av duschväggar/kabin och badkar
      • Rengöring utsida vitvaror
      • Rengöring av speglar och badrumsskåp utvändigt
      • Tömning av papperskorg
      • Damning och moppning enligt ”samtliga rum”
    • TILLVAL VARDAGSOMSORG

      • Enklare matlagning
      • Matinköp
      • Apoteksärenden
      • Vårdcentralsärenden
      • Promenader
      • Samtal
      • Fixa med enklare uppgifter t.ex. gardinuppsättning, byte av lampor

Observera att samtliga tillval kan göras om så önskas. Finns inte dina specifika önskemål med ovan, säg bara till så går vi igenom det tillsammans så försöker vi tillgodose ert behov på bästa sätt.

    • DJURVÄNLIGA

      Enbart djurvänliga rengöringsmedel eftersom ditt husdjur är en uppskattad familjemedlem.

    • PUNKTLIGHET

      Din tid är viktig för oss. Vi tillhandahåller alltid våra tjänster på utsatt tid.

VANLIGA FRÅGOR

  • Har Grand Service kollektivavtal och försäkring?

    • Vi på Grand Service erbjuder bra arbetsförhållanden genom att ha kollektivavtal för all vår personal.
    • Grand Service har ansvarsförsäkring så du behöver inte oroa dig för ditt hem, kontor eller lokal om en olycka skulle ske. Alla våra lokalvårdare är försäkrade under arbetstid samt till och från jobbet.
  • Vad händer om kunden glömmer att lämna nyckel eller att vara på plats som vi hade kommit överens?

    Om våra medarbetare inte kan utföra sitt jobb p.g.a. kundens fel, måste vi ta betalt för medarbetarnas förlorade arbetstid. Vi debiterar minst 2 timmars arbetstid.

  • Har Grand Service städgaranti?

    Ja, Grand Service har städgaranti, det innebär att vi tar hela ansvaret för att städningen går korrekt till.

  • Hur lång tid innan måste jag avboka en städning?

    Du måste avboka städningen minst 48 timmar innan själva städtillfället, om avbokningen sker efter 48 timmar debiteras man minimipriset (2 timmar).

  • Vem ansvarar för städmaterial?

    Grand Service står inte för städmaterial utan kunden står för städmaterial samt en fungerande dammsugare och dylikt. Mejla oss gärna om ni har frågor.

  • Kommer samma lokalvårdare varje gång?

    Vi på Grand Service eftersträvar att samma personal kommer till arbetsplatsen varje gång.

  • Hur betalar jag?

    Du betalar din räkning enkelt med digital faktura i efterskott, i fakturan så är redan RUT-avdraget reducerad (observera att detta endast gäller privatpersoner).

  • Om RUT-avdrag

    Tack vare skattereduktionen för hushållsnära tjänster kan du som privatkund dra av halva arbetskostnaden och därmed betala halva priset. RUT-avdraget administreras av oss på Grand Service när du får fakturan. Läs mer om RUT-avdrag här.