• Har Grand Service kollektivavtal?

    Vi på Grand Service erbjuder bra arbetsförhållanden genom att ha kollektivavtal för all vår personal.

  • Har Grand Service försäkring?

    Grand Service har ansvarsförsäkring så du behöver inte oroa dig för ditt hem, kontor eller lokal om en olycka skulle ske. Alla våra lokalvårdare är försäkrade under arbetstid samt till och från jobbet.

  • Vad händer om kunden glömmer att lämna nyckel eller att vara på plats som vi hade kommit överens?

    Om våra medarbetare inte kan utföra sitt jobb p.g.a. kundens fel, måste vi ta betalt för medarbetarnas förlorade arbetstid. Vi debiterar minst 2 timmars arbetstid.

  • Har Grand Service städgaranti?

    Ja, Grand Service har städgaranti, det innebär att vi tar hela ansvaret för att städningen går korrekt till.

  • Hur lång tid innan måste jag avboka en städning?

    Du måste avboka städningen minst 48 timmar innan själva städtillfället, om avbokningen sker efter 48 timmar debiteras man minimumpriset (2 timmar).

  • Vem ansvarar för städmaterial?

    • VECKOSTÄD, STORSTÄD och FÖRETAGSSTÄD – Grand Service står inte för städmaterial utan kunden står för städmaterial samt en fungerande dammsugare och dylikt. Mejla oss gärna om ni har frågor.
    • FLYTTSTÄD och FÖNSTERPUTS – Grand Service står för städmaterial.
  • Kommer samma lokalvårdare varje gång?

    Vi på Grand Service eftersträvar att samma personal kommer till arbetsplatsen varje gång.

  • Hur betalar jag?

    Du betalar din räkning enkelt med digital faktura i efterskott, i fakturan så är redan RUT-avdraget reducerad (observera att detta endast gäller privatpersoner).

  • Om RUT-avdrag

    Tack vare skattereduktionen för hushållsnära tjänster kan du som privatkund dra av halva arbetskostnaden och därmed betala halva priset. RUT-avdraget administreras av oss på Grand Service när du får fakturan. Läs mer om RUT-avdrag här.