Anlita Grand Service för Veckostädning bild

Veckostädning

Vill du förenkla din vardag? Letar du efter mer tid för annat än städning? Låt Grand Service göra livet enklare för dig! Vår mest eftertraktade städtjänst är Grand Service veckostäd, där du kan välja mellan en veckostädning, en städning varannan vecka eller en månatlig städning. Vi skräddarsyr städningen efter dina specifika behov. Nedan ingår vanligtvis i vår veckostäd, men vi erbjuder även anpassade tillval efter dina önskemål. Våra professionella städtjänster är utformade för att hålla ditt hem skinande rent, vilket ger dig tid att fokusera på det som betyder mest för dig.

VÅR VISION

  • Vår vision är att alla förtjänar en ren, hygienisk och hälsosam miljö. Vi vill tillhandahålla högkvalitativa städtjänster till våra kunder. Våra kunder och medarbetare är kärnan av vår verksamhet och vi strävar alltid efter nöjda kunder såväl som nöjda och stolta medarbetare.

VÅRT MÅL

  • Vi strävar efter att vara det ledande städföretaget som alltid levererar högkvalitativa städtjänster med fokus på miljö, trivsel och kundnöjdhet. Varje dag skall vi förbättra välbefinnandet och öka livskvalitén hos våra medarbetare och kunder.

VÅRA LEDORD

  • Kundnytta
  • Serviceanda
  • Teamwork
  • Öppenhet

VI GARANTERAR

  • Grand Service har stor kunskap och erfarenhet inom lokalvård. Vi tar vara på våra kunder genom tätt samarbete. På så sätt lär vi känna våra kunder bättre och kan uppfylla deras behov och önskemål på bästa sätt.
  • Kvalitetssäker städning, Grand Service är ett noggrant städföretag som varit verksamma i över 30 år.
  • Du kan alltid kontakta oss om du av någon anledning inte är nöjda med våra städtjänster. Vi kommer tillbaka och rengör de specifika områdena som du inte är nöjd med.
  • Grand Service tycker det är en självklarhet att erbjuda bra arbetsförhållanden till vår personal. All vår personal har kollektivavtal hos Almega och är fullt försäkrade under arbetstid.

DETTA INGÅR I GRAND SERVICE VECKOSTÄDNING

    • SAMTLIGA RUM

      • Dammsugning av alla golv och mattor
      • Moppning av golv
      • Våttorkning av fria ytor
      • Avtorkning av innerdörrar, dörrkarmar, foder, strömbrytare, vägguttag, fönsterbrädor
      • Dammsugning av klädda/stoppade möbler om möjligt
      • Dammtorkning av lättillgängliga golvlister
      • Avfläckning av speglar
      • Allmänstäd i samtliga rum
      • Tömning av papperskorgar
    • KÖK

      • Rengöring av diskbänk, diskho, arbetsbänk
      • Spis utvändigt
      • Avtorkning av kran och kakel bakom diskbänken
      • Avtorkning av köksluckor in- och utvändigt
      • Avtorkning av vitvaror och fläkt utvändigt
      • Rengöring av mikrovågsugn in- och utvändigt
      • Rengöring av bänkar och bord
      • Tömning av sopbehållare
      • Damning och moppning enligt ”samtliga rum”
    • BADRUM OCH TOALETT

      • Rengöring av handfat, tvättställ och toalett
      • Rengöring av duschväggar/kabin och badkar
      • Rengöring utsida vitvaror
      • Rengöring av speglar och badrumsskåp utvändigt
      • Tömning av papperskorg
      • Damning och moppning enligt ”samtliga rum”
    • EXTRA TILLVAL

      • Insida spis/ugn
      • Insida kyl och frys
      • Brunnar i badrum/tvättstuga
      • Vattenlås
      • Avlopp i kök
      • Insida badrumsskåp
      • Kakelväggar
      • Vika tvätt
      • Byte av sängkläder
      • Strykning
      • Bakom sängar om flytt krävs
      • Bakom/under soffor om flytt krävs
      • Övriga ytor som ej nås för att torrdamma utan stege
      • Fönsterputs
    • STÄDKALKYLATOR

      Använd vår unika städkalkylator för att få en prisuppfattning av våra tjänster inom veckostäd.

Observera att samtliga tillval kan göras om så önskas. Finns inte dina specifika önskemål med ovan, säg bara till så går vi igenom det tillsammans så försöker vi tillgodose ert behov på bästa sätt.

MÖJLIGA TILLÄGGSKOSTNADER​ & ÖVRIG INFORMATION

  • Skulle bostaden vara hårt nedsmutsad kan städningen inte utföras till det avtalade priset. Kunden blir då informerad om tilläggskostnaden för godkännande. Godkänner kunden ej tillägget, kommer städningen enbart att utföras i det antal timmar som ingår i det avtalade priset.
  • Om husdjur/pälsdjur har hållits i bostaden kan extra avgift tillkomma (beroende på nedsmutsning).
  • Priserna gäller under dagtid innan kl. 17:00. Vid helg-, natt- och kvällspass tillkommer ett extra pristillägg, för mer info ring eller mejla oss
  • Avboka minst 10 dagar innan bokad tid, annars debiteras minimipriset (2 timmar)
  • Eventuella synpunkter på städningen ska meddelas senast 48 timmar efter utförandedatum.
  • Vi kommer tillbaka inom tre arbetsdagar och åtgärdar de problem som kan uppstå.
    • ENKLA BETALNINGAR

      Enkla, snabba och smidiga betalningar via digitala fakturor.

    • DJURVÄNLIGA

      Enbart djurvänliga rengöringsmedel eftersom ditt husdjur är en uppskattad familjemedlem.

    • PUNKTLIGHET

      Din tid är viktig för oss. Vi tillhandahåller alltid våra tjänster på utsatt tid.

VANLIGA FRÅGOR

  • Har Grand Service kollektivavtal och försäkring?

    • Vi på Grand Service erbjuder bra arbetsförhållanden genom att ha kollektivavtal för all vår personal.
    • Grand Service har ansvarsförsäkring så du behöver inte oroa dig för ditt hem, kontor eller lokal om en olycka skulle ske. Alla våra lokalvårdare är försäkrade under arbetstid samt till och från jobbet.
  • Vad händer om kunden glömmer att lämna nyckel eller att vara på plats som vi hade kommit överens?

    Om våra medarbetare inte kan utföra sitt jobb p.g.a. kundens fel, måste vi ta betalt för medarbetarnas förlorade arbetstid. Vi debiterar minst 2 timmars arbetstid.

  • Har Grand Service städgaranti?

    Ja, Grand Service har städgaranti, det innebär att vi tar hela ansvaret för att städningen går korrekt till.

  • Hur lång tid innan måste jag avboka en städning?

    Du måste avboka städningen minst 10 dagar innan själva städtillfället, om avbokningen sker efter debiteras man minimipriset (2 timmar).

  • Vem ansvarar för städmaterial?

    Grand Service står inte för städmaterial utan kunden står för städmaterial samt en fungerande dammsugare och dylikt. Mejla oss gärna om ni har frågor.

  • Kommer samma lokalvårdare varje gång?

    Vi på Grand Service eftersträvar att samma personal kommer till arbetsplatsen varje gång.

  • Hur betalar jag?

    Du betalar din räkning enkelt med digital faktura i efterskott, i fakturan så är redan RUT-avdraget reducerad (observera att detta endast gäller privatpersoner).

  • Om RUT-avdrag

    Tack vare skatteavdraget för hushållsnära tjänster kan våra privata kunder dra av halva arbetskostnaden och därmed betala halva priset. Detta innebär att du betalar 50% av arbetskostnaden direkt på fakturan. Grand Service sköter om hela administrationsprocessen med Skatteverket. Läs mer om RUT-avdrag här.