Visningsstäd

Visningsstäd

Dags att sälja en lägenhet? Gör dig redo för bostadsvisningen så tar vi hand om er visningsstäd! Få saker gör ett så omedelbart första intryck som hur rent ett hem är, så för att ytterligare förbättra chanserna till affär ser vi till att ni får en skinande ren bostad och istället kan fokusera på annat kring försäljningen och den nya bostaden. Visningsstäd påminner i mångt och mycket om vårt storstäd men med vissa skillnader. Extra fokus ligger på dekorativt städ, blanka ytor samt fläckborttagning för att i största mån återskapa en känsla av nybygge eller nyrenovering, men givetvis ingår även alla dem vanliga städmomenten för en grundlig och väl utförd städning.

VÅR VISION

  • Vår vision är att alla förtjänar en ren, hygienisk och hälsosam miljö. Vi vill tillhandahålla högkvalitativa städtjänster till våra kunder. Våra kunder och medarbetare är kärnan av vår verksamhet och vi strävar alltid efter nöjda kunder såväl som nöjda och stolta medarbetare.

VÅRT MÅL

  • Vi strävar efter att vara det ledande städföretaget som alltid levererar högkvalitativa städtjänster med fokus på miljö, trivsel och kundnöjdhet. Varje dag skall vi förbättra välbefinnandet och öka livskvalitén hos våra medarbetare och kunder.

VÅRA LEDORD

  • Kundnytta
  • Serviceanda
  • Teamwork
  • Öppenhet

VI GARANTERAR

  • Grand Service har stor kunskap och erfarenhet inom lokalvård. Vi tar vara på våra kunder genom tätt samarbete. På så sätt lär vi känna våra kunder bättre och kan uppfylla deras behov och önskemål på bästa sätt.
  • Kvalitetssäker städning, Grand Service är ett noggrant städföretag som varit verksamma i över 30 år.
  • Du kan alltid kontakta oss om du av någon anledning inte är nöjda med våra städtjänster. Vi kommer tillbaka och rengör de specifika områdena som du inte är nöjd med.
  • Grand Service tycker det är en självklarhet att erbjuda bra arbetsförhållanden till vår personal. All vår personal har kollektivavtal hos Almega och är fullt försäkrade under arbetstid.

DETTA INGÅR I GRAND SERVICE VISNINGSTÄDNING

    • SAMTLIGA RUM

      • Dammsugning av alla golv och mattor
      • Moppning av golv
      • Våttorkning av fria ytor
      • Avtorkning av innerdörrar, dörrkarmar, foder, strömbrytare, vägguttag, fönsterbrädor
      • Dammsugning av klädda/stoppade möbler om möjligt
      • Dammtorkning av lättillgängliga golvlister
      • Avfläckning av speglar
      • Allmänstäd i samtliga rum
      • Tömning av papperskorgar
    • KÖK

      • Rengöring av diskbänk, diskho, arbetsbänk
      • Spis utvändigt
      • Avtorkning av kran och kakel bakom diskbänken
      • Avtorkning av köksluckor in- och utvändigt
      • Avtorkning av vitvaror och fläkt utvändigt
      • Rengöring av mikrovågsugn in- och utvändigt
      • Rengöring av bänkar och bord
      • Tömning av sopbehållare
      • Damning och moppning enligt ”samtliga rum”
    • BADRUM OCH TOALETT

      • Rengöring av handfat, tvättställ och toalett
      • Rengöring av duschväggar/kabin och badkar
      • Rengöring utsida vitvaror
      • Rengöring av speglar och badrumsskåp utvändigt
      • Tömning av papperskorg
      • Damning och moppning enligt ”samtliga rum”

LITE MER OM VISNINGSSTÄDNINGEN

  • Plocka gärna undan så mycket som möjligt innan vi kommer, det gör att städningen blir bättre utförd.
  • Tunga möbler såsom spis behöver dras fram av kund för att vi ska kunna städa bakom och under.
  • Vi tar inte ansvar för fläckar på väggar och tak. Dessa dammtorkas enbart p.g.a. risken för skador på ytskiktet.
  • Färgrester, klisterlappar etc tar vi ej ansvar för p.g.a. skaderisk på ytskikt.
  • El och belysning ska finnas i bostaden.
  • Vi flyttar inte på möbler.
  • Om det finns skador/slitage i bostaden vi bör veta om innan, vänligen kontakta vår kundsupport.
  • Du behöver vara kontaktbar via telefon på uppdragsdagen.
  • Har ni husdjur ser vi gärna att de inte är i bostaden på utförandedagen.​
  • Priserna gäller under dagtid innan kl. 17:00. Vid helg-, natt- och kvällspass tillkommer ett extra pristillägg, för mer info ring eller mejla oss
  • Avboka minst 10 dagar innan bokad tid, annars debiteras minimipriset (2 timmar)
  • Eventuella synpunkter på städningen ska meddelas senast 48 timmar efter utförandedatum.
  • Vi kommer tillbaka inom tre arbetsdagar och åtgärdar de problem som kan uppstå.

SKICKA DIN FÖRFRÅGAN HÄR:

    • PUNKTLIGHET

      Din tid är viktig för oss. Vi tillhandahåller alltid våra tjänster på utsatt tid.

VANLIGA FRÅGOR

  • Vem ansvarar för städmaterial?

    För mäklarfirmor kan Grand Service stå för städmaterial samt en fungerande dammsugare och dylikt men också kunden. För privatpersoner står Grand Service inte för städmaterial, dammsugare och dylikt. Mejla oss gärna om ni har frågor.

  • Har Grand Service städgaranti?

    Ja, Grand Service har städgaranti, det innebär att vi tar hela ansvaret för att städningen går korrekt till.

  • Har Grand Service kollektivavtal och försäkring?

    Grand Service har ansvarsförsäkring så ni behöver inte oroa er för era lokaler om en olycka skulle ske. Alla våra lokalvårdare är försäkrade under arbetstid samt till och från jobbet.

  • Hur går betalningen till?

    Ni betalar er räkning enkelt med digital faktura i efterskott.